בית ספר למסחר יזמות ועסקים ABS

יעוץ עסקי 360 מעלות לעסק, למה כדאי ורצוי?

ייעוץ עסקי: הרבה אנשי עסקים יטענו שיעוץ עסקי לא תמיד שווה את ההוצאה, או יש כאלה שיאמרו "אני יודע ומבין הכל כי אני 30 שנה במקצוע" או יהיו כאלה שיגידו כי היועץ לא לוקח אחריות ועוד…

ייעוץ עסקי קריטי ביזמות עסקים בעיקר כאשר אין ניסיון קודם, יזמות עסקים זה לא משחק ילדים. ייעוץ עסקי חשוב מאוד לכל בית עסק מתחיל יעוץ עסקי הוא חובה ולא מותרות. A.B.S בית ספר ליזמות מסחר ועסקים, מלמד שיטות חדשניות להקמת עסקים באופן פרקטי ומעשי ללא תאוריות מסובכות.

כל מה שנאמר על יעוץ עסקי בחלקו נכון/לא נכון ומדוע ???

מאחר והדברים נאמרים כתוצאה מכך שהרבה אנשי עסקים אומרים דברים בשליפה או מתוך אגו או מתוך שרלטנות או מכך שהם חושבים שאין להם תחליף, אך לצערנו הרב עסקים קטנים וגדולים נופלים כי הבעלים או המנהלים חשבו שיש להם מונופול על החוכמה, אבל התוצאות מדברות בעד עצמן ותמיד יש להם אלף ואחד סיבות למה זה העסק לא הצליח כולם אשמים חוץ מהם והם רוצים שהיועץ יקח אחריות הרי הם הממונים על הביצוע, ומנכ"ל רצוי שהיה רק אחד. את הנעשה אין להשיב אבל כדאי ללמוד את הלקח.

עסקים רבים נפלו לאחרונה כי לא השתמשו ביועצים בכלל או השתמשו ביועצים הלא הנכונים או השתמשו ולא עשו מה שנאמר להם כגון : קיקה, חמישה נגרים, מטבחי דו איט, אייס ואופיס דיפו נקלעו לקשיים ועוד אלפי עסקים קטנים. 

יש לבחור את היועץ בקפידה רבה ללמוד על ניסיונו ועל העסקים שהקים או היה בצוות הניהול וההקמה והתוצאות שהיועץ הצליח בהם וגם נכשל כי גם מכישלונות ניתן ללמוד רבות.

יש לבדוק את סוג העסקים שניהל היועץ או סוג העסקים שנתן להם ייעוץ ומה היו התוצאות כמו כן יש לבחון אם ליועץ יש רקע בתחום שאנו עוסקים אבל לא חייב מאותו ענף. לדוגמא התחום הוא קמעונאות ויכול להיות מענפים שונים כגון ענף האופנה או הציוד משרדי או המזון.

אבל כאן המקום לומר שדווקא לפעמים יועץ שהגיע מענפים שונים יכול להביא שינוי ויצירתיות לעסק שבו אנו עוסקים לדוגמא :

כשמר אבי בן שבת הגיע לאייס קנה ובנה הביא עימו ידע מעולם הצעצועים מרשת טוייס אר אס TOYS R' AS הידע הזה עם שינויים והתאמות שמר אבי בן שבת הכניס בהם היה חדשני ויצרתי ביותר לעולם DIY עולם עשה זאת בעצמך וכך זכה לאות הצטיינות וכבוד מאייס ACE HARDWARE העולמית בהמצאת והגדרת הקונספט החדש שנקרא אייס 2000 וכאשר הופיע בכנס בשיקגו בפני 5000 מנהלי אייס העולמית נשאל כיצד הגה את הרעיונות של הקונספט אייס 2000 ואז ענה להם " חלק מסויים של הרעיונות מצאתי אותם מתחת לאף שלכם " ואז כמובן כשאומרים לאמריקאים כאן אצלכם מתחת לאף, אזי התחילו לזוז בחוסר נחת בכיסאות והתחילו למלמל אחד לשני ואז המשיך ואמר להם מר אבי בן שבת " כאן מעבר לרחוב בטוייז אר אס TOYS R' AS " ואז כול 5000 המנהלים עמדו פעורי פה. 

על זה נאמר אל תטמון את אפך בחול כבת יענה. כאשר אתה איש עסקים עליך להרים את הראש ולהסתכל סביבך ולראות את הנעשה את החדשנות המתפתחת כל הזמן ( ראה העולם דינמי ) כפי שאמר דה חיס "יהיה נער זורם עם מים חיים וזכים ולא שלולית עם מים מעופשים".

ייעוץ עסקי לפעמים אם לא משתמשים בו יכול להיות הרת גורל לעסק. 

לסיכום : ייעוץ עסקי קריטי ביזמות עסקים בעיקר כאשר אין ניסיון קודם, יזמות עסקים זה לא משחק ילדים. ייעוץ עסקי חשוב מאוד לכל בית עסק מתחיל יעוץ עסקי הוא חובה ולא מותרות.

A.B.S בית ספר ליזמות מסחר ועסקים, מלמד שיטות חדשניות להקמת עסקים באופן פרקטי ומעשי ללא תאוריות מסובכות ומיותרות.

דילוג לתוכן