בית ספר למסחר יזמות ועסקים ABS

לימודי תואר במנהל עסקים בזבוז זמן כסף ומשאבים

לימודי מנהל עסקים מעשי זהו אתגר לכל בעל עסק ולכל יזם מאחר ואין ברשותו את הזמן והמשאבים ללמוד תואר אקדמי 3 שנים.

ראיון עם מר אבי בן שבת בערוץ 2

תשומת ליבכם!! לקטע ממאמר שהתפרסם the marker ב-01/06/2012 מאת: נדן פלדמן "ליהודי יש יתרון שכלי.." מביא את דבריו של צ'ארלס מוריי, מחבר "הג׳ניוס היהודי", ״ תואר אקדמי לא שווה שום דבר ורק ביזבוז זמן״
בדיוק דברים שנאמרו ע״י מר אבי בן שבת רק בסגנון אחר בראיון בערוץ 2 בטלוויזיה ״רוצים ללמוד כיצד להצליח בעסקים״ ״התואר במנהל עסקים הינו מרובה בתאוריות ולא מתמקד בתכלס בפרקטיקה ובעיקר, אין זמן לתאוריות מיותרות אנחנו רוצים ללמוד כיצד לעשות כסף…״ הכתבה שודרה ב 23.11.10 עם קובי מחט ואפרת אנזל ומר אבי בן שבת מייסד A.B.S. בית הספר למסחר ועסקים ומייסד את A.B.S. בית הספר לקמעונאות היחיד מסוגו בארץ ובעולם אשר היה ממקימי רשתות ענק בעולם ובישראל ״צומת ספרים״ ״טויס אר אס״ ״אייס קנה ובנה״ ועוד… 

תואר ראשון בארה"ב לא שווה היום שום דבר. אם אתה כמעסיק יודע שלמועמד לעבודה יש תואר ראשון בהנדסה מ-MIT, זה דבר אחד. אבל אם כל מה שאתה יודע על הבנאדם זה שיש לו תואר ראשון במדע המדינה מאוניברסיטת נורת' איסטרן קנטקי, אתה לא יודע עליו שום דבר, ולא תוכל להיות בטוח שהוא יודע לכתוב משפט אחד ראוי לשמו. ועדיין, אנחנו מחייבים אנשים לבזבז 4 שנים מזמנם והרבה מאוד כסף בשביל פיסת נייר חסרת משמעות. המערכת האקדמית חייבת להשתנות כך שהיא תאפשר לכל אחד לגלות לבד מה הוא או היא אוהבים לעשות ובמה הם טובים. בין אם זה אומר פיזיקה גרעינית, או נגרות, אבל בוא נפסיק את ההבחנה השרירותית הזאת בין להיות פיזיקאי ובין להיות נגר. זאת הבחנה שאנחנו יצרנו.

לצערנו הרב הפרופסורים באונברסיטאות בארץ ובעולם מלמדים לימודי תואר במנהל עסקים בתאוריות ומודלים מרובים. הם ממלאים את ארבע שנות לימוד בתואר ראשון BA ועוד שלוש שנים לימודי תואר שני MBA בתאוריות והמודלים הללו על מנת למלא את השבע שנים. כך שעל כל שנה הם מקבלים סבסוד מהשלטונות על כל ראש של סטודנט וכך הם יכולים לשרוד.

בנוסף אותם תאוריות ומודלים לא כולם התנסו בשטח והוכיחו יכולות של הכנסת כסף לחברות וכאשר אותם סטודנטים מתקבלים לתפקידי מפתח בחברות ומשתמשים באותם מודלים הללו, הם לצערם לא מצליחים להוכיח את יעילותם של המודלים ואז לפתע הם מוצאים עצמם מפוטרים אחרי כמה חודשים כי לא הצליחו להביא כסף לחברה שבה הם עובדים.

התאוריות ומודלים כל כך מרובים כך שקשה מאוד לסטודנט להבין במה להתמקד ובמה להשתמש בעבודתו ולפעמים התאוריות והמודלים תלושים מהמציאות כי לצערנו הרב ישנם הרבה מרצים דוקטורים ופרופסורים שלא מכרו כוס מים בחייהם.

איך זה סותר את הביקורת שאתה משמיע על ההצפה בבוגרי תואר ראשון?
"נניח שמישהו רוצה להיכנס לעסקים. אז הוא צריך לקחת קורסים במימון, בראיית חשבון, בבניית תכנית עסקית. כמה קורסים זה דורש? 6 קורסים? 8 קורסים? כמה זמן זה ידרוש מאותו סטודנט כדי להיכנס לעסקים? שנה? שנה וחצי? במערכת הנוכחית, מחייבים אותם ללמוד 4 שנים, וללכת לאוניברסיטה, ולהוציא הרבה מאוד כסף. למה שהמערכת לא תאפשר לרכוש את אותו הידע באמצעות קורסים בקולג', או דרך האינטרנט, או אפילו דרך קריאת ספרים?

יש אנשים שזה מה שהם עושים..
"נכון, אבל בלי B.A אף אחד לא יעסיק אותם. הם אפילו לא יזומנו לראיון עבודה. יש הרבה מעסיקים בארה"ב שמחייבים תואר ראשון כתנאי סף לראיון, וזה סוג של עונש. זאת טעות לחייב דבר כזה אם אנחנו רוצים חברה שיש בה מוביליות חברתית. זאת סלקציה שרירותית שחלק מהאנשים לא יוכלו לעבור אם הם לא קיימו את הטקס הזה של 4 שנים בקולג'. אני רוצה להאיץ את המוביליות החברתית לא באמצעות פיסת נייר אלא בדרך שבה אנשים יוכלו להראות מה הם יודעים, בדרך גמישה הרבה יותר.

ומה לגבי החשיבות של הנחלת השכלה כללית, כמו ההיסטוריה של ארה"ב, יסודות הפילוסופיה וכיו'?
"אם פירושו של קבלת תואר ראשון בקולג' היה שלמדת את כתבי אריסטו, וקאנט, וגתה, ושייקספיר, אז כל מה שאמרתי על B.A היה חייב להשתנות. אז הייתי אומר שהתואר הזה כולל גם הנחלת ידע שהוא בעל ערך רב ביותר. אבל ברחבי ארה"ב אין בתי ספר גבוהים שמלמדים את זה כחלק מהתכניות לתואר ראשון״.

ואנו מדגשים כי אנו מתכוונים אך ורק לתארים בלימודי תואר במנהל עסקים בלבד.

 ובבית הספר למנהל עסקים ABS תוכלו ללמוד בשנה אקדמית את העיקר ותכלס במנהל עסקים ממה להתחיל כבר ממחר בבוקר.

ו ABS תוכלו ללמוד ללא ביזבוז משאבים יקרים כגון: זמן כסף ימי עבודה ציוד משרדי משפחה חברים ועוד….

דילוג לתוכן